آیه ای در قرآن که کمر شیعه را میشکند….

نویسنده:
محمد باقر سجودی

این آیه در قرآن است :
وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ (التوبه۱۰۰)
«و پیشگامان نخستین از مهاجران و انصار و کسانى که با نیکوکارى از آنان پیروى کردند ، الله از ایشان خشنود و آنان [نیز] از او خشنودند و براى آنان باغهایى آماده کرده که از زیر [درختان] آن نهرها روان است همیشه در آن جاودانه‏اند این است همان کامیابى بزرگ .»

شیعه از این آیه بشدت متنفر است ،اما مشکلی که قرآن جلوی شیعه گذاشته خیلی بزرگ است! یعنی خداوند بزرگ اجازه نمیدهد کسی در قرآن دست ببرد، اگر اینکار ممکن میبود حالا علمای شیعه این آیه از قرآن برمیداشتند و به جای (مهاجر و انصار اولیه )مینوشتند اهل البیت و ۱۲ امام و چهارده معصوم !!
اما شیعه نا امید نمیشود حال که نمیتواند متن را تغییر دهد، معنی و ترجمه را که میتواند! بیایید ببینید با معنی این آیه، ایت الله های شیعه چه کرده اند:

جواب آیت الله قزوینی شیعی:
مقصود از سابقون، زودتر اسلام آوردن نیست بلکه به ایمان وعمل صالح است.
ما با استفاده از قرآن می گوییم که معنای سابق اصلا زودتر اسلام آوردن نیست بلکه سبقت در ایمان وکارهای نیک است. قرآن در چند جا لفظ سابق را مطرح کرده است :
ثُمَّ أورَثنَا الکِتَابَ الَّذِینَ اصطَفَینَا مِن عِبَادِنَا فَمِنهُم ظَالِمٌ لِنَفسِهِ وَمِنهُم مُقتَصِدٌ وَمِنهُم سَابِقُ بِالخَیرَاتِ بِإِذنِ الله ذَلِکَ هُوَ الفَضلُ الکَبِیرُ ( فاطر ۳۲ )
«سپس کتاب را به برگزیدگان از بندگانمان دادیم پس از ایشان کسانی هستند که به خودشان ظلم نموده اند واز ایشانند میانه روها واز ایشانند کسانی که به سوی نیکی ها با اجازه پروردگارشان سبقت می جویند . این همان فضل بزرگ است»
سَابِقُوا إلى مَغفِرَهٍ مِن رَبِّکُم وَجَنَّهٍ عَرضُها کَعَرضِ السَّمَاءِ وَالأرضِ (الحدید ۲۱ )
«سبقت بگیرید به سوی بخششی از پروردگارتان وبهشتی که وسعت آن مانند وسعت آسمان وزمین است»
در همه این آیات سبقت تنها به سوی خیرات ومغفرت الهی مطرح شده است.
اما اصطلاحا سبقت در اسلام اگر ایمان همراه آن نباشد فائده ای ندارد. چون بسیاری از مسلمانان قبل دیگران اسلام آوردند اما به زور شمشیر .
قالَتِ الأعرَابُ آمَنَّا قُل لَم تُومِنُوا وَلَکِن قُولُوا أسلَمنَا (سوره حجرات آیه ۱۴)
«اعراب گفتند ما ایمان آورده ایم بگو ایمان نیاوردید بلکه بگویید اسلام آوریدم »

پاسخ اهل سنت:
آیا دیدید اوج کینه ای را که با حماقت آمیخته شده ؟!!
کلمه سابق یک صفت است که همراه کلمات مختلف آمده و آنها توصیف میکند
و میتواند بصورت فعل هم بکار گرفته شود
اگر گفتیم ای رانندگان از یکدیگر سبقت بگیرید. اینجا بصورت فعل بکار برده ایم.
اما اگر گفتیم این مرد، در این کار جدید است و آن مرد ،سابقه کار دارد اینجا (سابق و جدید) هردو صفت کلمه کار، برای دو مرد مذکور هستند.
پس وقتی آیه میگوید :
سَابِقُوا إلى مَغفِرَهٍ مِن رَبِّکُم
سبقت بگیرید به سوی بخششی از پروردگارتان
اینجاالبته مقصودش پیشی گرفتن در کار نیک است
و حتی وقتی که میگوید :
وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿۱۰﴾ أُوْلَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿۱۱﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿۱۲﴾ ثُلَّهٌ مِّنَ الْأَوَّلِینَ ﴿۱۳﴾ وَقَلِیلٌ مِّنَ الْآخِرِینَ ﴿۱۴﴾
و سبقت‏گیرندگان مقدمند (۱۰) أنند همان مقربان الله (۱۱) در باغستانهاى پر نعمت (۱۲) گروهى از پیشینیان (۱۳) و اندکى از متاخران (۱۴) الواقعه
هم منظورش پیشی گیرندگان در کارهای نیک هستند
البته یک نکته جالب در این آیات هست در این آیات، الله میفرماید اکثر سابقون ( پیشی گیرندگان در عمل نیک ) از پیشینیان هستند و اندکی از از آیندگان و شیعه عکس اینرا میگوید.
بگذریم! اما وقتی که قرآن میگوید:

وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ
و پیشی پذیرندگان نخستین از مهاجران و انصار ، و کسانى که با نیکوکارى از آنان پیروى کردند……
کاملا اینجا واضح است که مقصود مهاجر و انصار اولیه و پیروان آنها هستند و (وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ) دو صفت مهاجر و انصار است.
حالا بیایید با ادعای شیعه، این آیه را معنی کنیم شیعه میگوید معنی آیه این است:
و پیشگامان (برای انجام دادن خیرات و عمل صالح) نخستین از مهاجران و انصار ، و کسانى که با نیکوکارى از آنان پیروى کردند خدا از ایشان خشنود و آنان [نیز] از او خشنودند
اما حتی این گونه ترجمه کردن نیز برای شیعه چندان سودی ندارد زیرا باز آیه، ابوبکر و عمر و عثمان و ابوعبیده رضی الله عنهم و تمام کسانی که در مکه مسلمان شدند و تمام کسانی که قبل از فتح در مدینه مسلمان شدند را شامل میشود و در یک صورت میتوانیم مثلا حضرت عمر را از این آیه خارج کنیم که مدعی شویم
عمر هرچند پیشی گیرنده در اسلام بود اما برای انجام خیرات مسلمان نشده بود
پس برای چی مسلمان شده بود ؟؟!!
برای این مسلمان شده بود که سیلی بخورد و از شهر و دیارش فراری شود و اموالش را به یغما ببرند؟؟!!
این پیشگامان اولیه ،وقتی حضرت محمد را یاری دادند خود بخود شرط تو (انجام دادن خیرات و عمل صالح) را دارا شدند این لفاظی ها و پیچاندن سخن برای چیست ؟ آخر چرا شما تمام علم و سعی خود را بکار بردید تا استاد در گمراه کردن مردم شوید ؟!!
حیرت آوردن حرف را این ایت الله نادان در سطر های آخر نوشته خود زده ! دوباره ببینید:
((اصطلاحا سبقت در اسلام اگر ایمان همراه آن نباشد فائده ای ندارد . چون بسیاری از مسلمانان قبل دیگران اسلام آوردند اما به زور شمشیر .
قالَتِ الأعرَابُ آمَنَّا قُل لَم تُومِنُوا وَلَکِن قُولُوا أسلَمنَا (سوره حجرات آیه ۱۴)
اعراب گفتند ما ایمان آورده ایم بگو ایمان نیاوردید بلکه بگویید اسلام آوریدم.))
آیا دیدید ؟ این نادان از خود نمیپرسد که اون مسلمانان اولیه که بزور شمشیر ایمان آوردند بزور شمشیر چه کسانی ایمان آوردند؟
این نادان نمیگوید که ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و زبیر و عبدالرحمن ابن و عوف و دیگران از شمشیر زنندگان بودند یا از شمشیر ترسندگان !
خداوندا! حقد اینها را چرا پایانی نیست ؟!

محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …