آیا عقاید اختصاصی شیعه جایی در قرآن دارند؟

نویسنده:
محمد باقرسجودى

شیعه میگوید: بله! دارد مثلا شیعه به صیغه ایمان دارد و آیه ۲۴ از سوره نساء (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً ) درباره صیغه کردن است, شیعه به عید غدیر ایمان دارد و آیه ۳ از مائده (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ ) درباره عید غدیر است! شیعه به امام زمان عقیده دارد و آیه ۸۶ از سوره هود (بَقِیتُ اللَّهِ خَیرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ) درباره امام زمان است! شیعه به معصوم بودن اهل بیت ایمان دارد و آیه ۳۳ از سوره احزاب( انَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا )درباره معصوم بودن اهل بیت است!
شیعه به امامان عقیده دارد و آیه ۵۹ سوره نساء (یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ )درباره آنها است!

جواب اهل سنت:
اما شیعه قبول دارد که این عقاید مهمش! آیه اختصاصی ندارند.
اما شیعه قبول دارد که این عقاید مهم و عقاید دیگرشان آیه واضح  صریح و با ذکر نام و نشان ندارند.
اما شیعه قبول دارد که آیه مربوط به امام زمان در لابلای سخنان شعیب درباره کم فروشی پنهان است!
اما شیعه قبول دارد که آیه مربوط به عید غدیر در لابلای سخنان آیات مربوط به خوردنی های حلال و حرام پنهان است!
اما شیعه  با همه لجاجتش قبول دارد که آیه مربوط به معصومیت اهل بیت در لابلای آیات مربوط به همسران پیامبر مخفی  است!
اما شیعه قبول دارد که آیه مربوط به متعه و صیغه  در لابلای آیات مربوط به ازدواج دایم  گم و گور است!
اما  حتی شیعه، خودش هم قبول دارد آیه مربوط به امامان در آیه نزاع و بصورت اشاره است.

و در آخر این را  هم میگویم که:
اما شیعه ناچار است قبول کند که همین دستورات مهم که آیه مستقل ندارند و در خانه اجاره ای هستند!!! در خانه اجاره ای هم اتاق مستقل ندارند و با حروف (و) و (ف) استقلال  آنها بطور کلی از این بین رفته  و آنها را به جملات قبلی و بعدی که درباره موضوعات پیش پا افتاده مثل حرام بودن گوشت خوک و حلال بودن صید از زبان سگ است پیوند داده شده اند ! تو گویی الله با عقاید شیعیان دشمن است!
آخر چرا؟ چرا  باید آیه (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ) با واو به گوشت خوک و صید سگ متصل شود مگر در یک سطح است این دستورات!!
این شبیه به این است که خامنه ای بیاید در تلویزیون سخنرانی کند و بگوید:
ای ملت خوردن گوشت یخ زده ممنوع است ورود گوشت خارجی ممنوع است حیوانی که از کوه پرت شده یا در آب غرق شده  خرید و فروشش و خوردنش ممنوع است و خوردن سیب زمینی با پوست ممنوع است  و پسرم جانشین من است، و دین شما کامل شد  اما اگر قحطی آمد خوردن گوشت یخ زده یا وارداتی آزاد است و دهان زده سگ تعلیم یافته نیز  آزاد است.
آیا باور میکنید خامنه ای دستور به اون مهمی را در لابلای سخنان عادی بگوید؟!

حالا آیات را  در سوره مائده ببینید:
(حُرِّمَتْ عَلَیکُمُ الْمَیتَهُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَهُ وَالْمَوْقُوذَهُ وَالْمُتَرَدِّیهُ وَالنَّطِیحَهُ وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ذَلِکُمْ فِسْقٌ الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَهٍ غَیرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ)«۳»
(یسْأَلُونَکَ مَاذَا أُحِلَّ لَهُمْ قُلْ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیبَاتُ وَمَا عَلَّمْتُمْ مِنَ الْجَوَارِحِ مُکَلِّبِینَ تُعَلِّمُونَهُنَّ مِمَّا عَلَّمَکُمُ اللَّهُ ….) ۴ مائده
شیعه اینطور ترجمه میکند:
گوشت موجودات  مرده، و خون، و گوشت خوک، و حیواناتی که به غیر نام خدا ذبح شوند، و حیوانات خفه‌شده، و به زجر کشته شده، و آنها که بر اثر پرت‌شدن از بلندی بمیرند، و آنها که به ضرب شاخ حیوان دیگری مرده باشند، و باقیمانده صید حیوان درنده -مگر آنکه (بموقع به آن حیوان برسید، و) آن را سرببرید- و حیواناتی که روی بتها (یا در برابر آنها) ذبح می‌شوند، (همه) بر شما حرام شده است؛ و (همچنین) قسمت کردن گوشت حیوان به وسیله چوبه‌های تیر مخصوص بخت آزمایی؛ تمام این اعمال، فسق و گناه است امروز، کافران از (زوال) آیین شما،مأیوس شدند؛ بنابر این، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید! امروزعلی جانشین پیامبر است  دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم اما آنها که در حال گرسنگی، دستشان به غذای دیگری نرسد، و متمایل به گناه نباشند، (مانعی ندارد که از گوشتهای ممنوع بخورند؛) خداوند، آمرزنده و مهربان است.از تو سؤال می‌کنند چه چیزهایی برای آنها حلال شده است؟ بگو: «آنچه پاکیزه است، برای شما حلال گردیده؛ (و نیز صید) حیوانات شکاری و سگهای آموخته (و تربیت یافته) که از آنچه خداوند به شما تعلیم داده به آنها یاد داده‌اید، (بر شما حلال است؛)
ای خواننده شیعه ما:
آیا باور میکنید آن جمله ای را که با خط قرمز نوشتیم و استباط شیعه از ترجمه آیه است درباره عید غدیر و جانشینی حضرت علی باشد؟!
اگر بله، پس وعده ما و شما روز قیامت!
و اگر نه، پس رها کنید این روحانیون بی منطق را!

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …