آیا امام زمان مزعوم شیعیان فایده ای برای امت اسلام دارد؟ (۱)

شیعیان، مهدی مزعوم خود را با ویژگی هایی که خود خاصتا به آن قائلند ،را امام و پیشوای الهی میان امت میدانند.

اگر معنای لغوی امام را در نظر بگیریم به معنای پیشوا و راهبر و راهنما هست و قرآن مجید هم یک امام هست .

همانطور که الله متعال فرموده :
«پیش از این ما کتاب موسی را امام قرار دادیم و این کتاب(قرآن) هم امام هست»[احقاف:۱۲]

یکی از وطایف امام راهنمایی کردن مردم و امت هست
همواره ما از شیعه میشنویم و میبینیم که به امام غایبشان افتخار میکنند که مایه هدایت شیعیان هست و موجب برکات در زندگیشان شده.

باید از شیعه پرسید کدام برکتی از غایب نصیب جامعه شیعه شده؟
در جواب چون جواب خاصی ندارند میگویند همینکه اسلام پابرجاست از برکات وجود ایشان هست ولی شیعه نمیداند وعده الله و سنت الله تغییر ناپذیر است که فرموده تا قیامت قرآن را محفوظ نگه میدارد و وقتی قرآن حفظ میشه یعنی اسلام هم تا قیامت پابرجاست فتامل!.

بعد از این مقدمه سری به کتب خود شیعه میزنیم که علمایشان اقرار کردند که امام غایب هیچ منفعت و خاصیتی برای امت ندارد برخلاف اعتقاد اونهاییکه میگویند غایب دارای منافع زیادی برای امت هست

آیت الله محمد آصف محسنی شاگرد آیت الله خویی عالم بزرگ شیعی در :link:کتاب مشرعه بحار الانوار درباره امام غایب در ص۴۸۰ ج۱میگوید:

((فإن المؤمنین لم ینتفعوا ولا ینتفعون من إمامهم الغائب – عجل الله تعالى فرجه – فی الأصول والفروع ، وما یقال بخلاف ذلک فهو تخیل وتوهم ولعب بالعقول))

یعنی: مومنین از امام غایب در اصول و فروع دین بهره ای نمیبرند و آنچه برخلاف این میگویند توهم و بازی با عقل مردم است.!

این نمونه ای از اقرار علما معاصر شیعه در این زمینه است.

حال برویم سراغ معتبرترین و صحیح ترین کتاب شیعه یعنی اصول کافی جناب ثقه الاسلام کلینی:

جناب کلینی در اصول کافی از امام موسی کاظم با سند صحیح آورده که:

محمد بن الحسن وعلی بن محمد، عن سهل بن زیاد، عن موسى بن القاسم البجلی، عن علی بن جعفر، عن أخیه موسى علیه السلام فی قوله تعالى: ” وبئر معطله وقصر مشید ” قال: البئر المعطله الامام الصامت والقصر المشید الامام الناطق. ورواه محمد بن یحیى، عن العمرکی، عن علی بن جعفر، عن أبی الحسن علیه السلام مثله.

معنی:«و کلام خداست درباره چاه آب بدون فایده و قصر برافراشته وگچکاری شده و امام معصوم گفت که امام لال و خاموش مثل چاه متروک و بی مصرف هست و به کسی نفع نمیرساند و قصر برافراشته هم امام ناطق و راهنما هست».

الکافی ج۱ص۴۲۷

جناب مجلسی هم این روایت را در مراه العقول خودش تصحیح کرده است:

«الحدیث الخامس والسبعون, صحیح بسنده الثانی».
مرأه العقول ج۵ص۹۲

میبینیم که امام غایب را کسی ندیده و امت شیعه هم هرگز از ایشون بهره ای نمیبرند .
نه میتوانند بروند پیشش و ازش سوال بپرسند تا مشکلشان حل بشود نه نصیحتی نه راهنمایی و نه تصحیح کتب شیعه جهت رهایی از نقدهای وهابیون و اثبات بطلان تشیع از کتب خودشان و نه….

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …