آیا آیه (أُولَـٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّهِ) درباره حضرت علی و شیعه است؟

شیعه میگوید:  آیه (إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِکَ هُمْ خَیرُ الْبَرِیهِ) «البینه/۷» کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترین مخلوقات خدایند!در حق حضرت علی  و شیعه ها است!

شیعه اضافه میکند که این ادعای ما را سنی ها نیز تایید میکنند و ابونعیم با استناد به سخن ابن عباس هنگام نزول این آیه روایت کرده که: رسول خدا به علی فرمود: تو و شیعه تو در روز قیامت راضی و خشنود و در حالی که خدا هم از شما راضی است می‌آیید، و دشمنان شما ناخشنود و خشمناک می‌آیند.
و چون علی بهترین آفریده شدگان است پس او امام بر حق است.

پاسخ  اهل سنت:
۱ – سند حدیث باطل است و حدیث جعلی است. شیعه ها خود را سنی جا زده و حدیث های دروغین بسیاری نقل کرده اند.
۲ – روایت ابونعیم که پیش ما منزلت  بخاری و مسلم را ندارد که چشم بسته هرچه در آن نوشته را قبول کنیم.
۳-  با وجود این که قرآن ایمان و عمل صالح را در سوره های مختلف شرح داده است، اما در هیچ جا ننوشته است که منظور از ایمان، دوستی علی و منظور از  عمل صالح، شیعۀ علی بودن است. بلکه این یک اعلان عام برای همه است، پس ما چگونه گفته¬ى شیعه را باور کنیم یا چگونه استناد او به احادیث ضعیف یا دروغ را بپذیریم؟
اگر الله می فرمود: « ان علی و شیعته اولئک هم خیر البریه». آن وقت شما راستگو می شدید.
دقت کنید؛ مانند : «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ» ؛ یعنی،  محمد پیامبر خداست؛ و کسانى که با اویند.
شیعه با زبان بی زبانی  میگوید الله میترسیده نام علی را در قران واضح بگوید! و کار نیمه کاره الله را در همه جا حضرت محمد تکمیل کرده و گفته منظور الله، علی است!!!!!

۴ -جالب است بدانید که در کتب اهل سنت حدیثی مشابه داریم اول حدیث را ببینید :
وعن أم سلمه قالت: کانت لیلتی، وکان النبی صلى الله علیه وسلم عندی، فأتته فاطمه فسبقها علی، فقال له النبی صلى الله علیه وسلم: “یا علی أنت وأصحابک فی الجنه، إلا أنه ممن یزعم أنه یحبک أقوام یرفضون الإسلام ثم یلفظونه، یقرؤون القرآن لا یجاوز تراقیهم، لهم نبز یقال لهم: الرافضه، فإن أدرکتهم فجاهدهم فإنهم مشرکون”. قلت: یا رسول الله ما العلامه فیهم؟ قال: “لا یشهدون جمعه ولا جماعه، ویطعنون على السلف الأول”.
رواه الطبرانی فی الأوسط وفیه الفضل بن غانم وهو ضعیف.

ام المومنین ام سلمه روایت میکنه که شب، رسول الله در خانه من و نوبت من بود پس فاطمه در پشت سر علی آمد  رسول الله  خطاب به علی  فرمود:
ای علی تو و دوستدارانت در بهشت هستید اما بدان که کسانی هستند که گمان میکنند ترا دوست دارند اما عملآ  اسلام را رد میکنند، بزبان میگویند مسلمانیم و  اما قران خواندن آنها تا گلویشان است (درک  و فهم ندارند)  مردم آنها را رافضی میگویند اگر آنها را دیدی با آنها جهاد کن آنها مشرکند!
البته ما این حدیث را با آنکه در کتاب ماست و معنیش نیز درست است ،  قبول نداریم چون ضعیف است.
اما سوال این است:  شیعه که به این سلسله احادیث استناد میکند چرا این را نمینویسد؟ چرا ؟
چون صد درصد معنی حدیث بر آنها منطبق است!! چون پیروی هوای نفس است.

۵ –  از طریق روایات متواتر معلوم شده است که ابن عباس با غیر شیعیان علی بسیار بیشتر از شیعیان دوستی و مراوده داشته است، او حتی با خوارج هم نشست و برخاست و مجالسه و مناظره‌ها داشته است، اگر او معتقد بود که فقط شیعیان دارای ایمان و اعمال صالحند و ماسوای آنان کافر است، چنین عمل نمی‌کرد.

۶ –  خداوند پیش از آیه مذکور می‌فرماید: ﴿إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَالْمُشْرِکِینَ فِی نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ أُولَـٰئِکَ هُمْ شَرُّ الْبَرِیَّهِ ﴾ (البینه: ۶).
«کافران از اهل کتاب و مشرکان در آتش دوزخند، جاودانه در آن می‌مانند، و آنها بدترین مخلوقاتند».
سپس خداوند می‌فرماید: ﴿إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّهِ ) ﴿٧﴾
«کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند بهترین مخلوقات خدا هستند».
و این روشن می‌کند  « خَیْرُ الْبَرِیَّهِ » در ضدیت با شر البریه آمده است و  مصادیق « خَیْرُ الْبَرِیَّهِ » افرادی هستند که جزء مشرکان و اهل کتاب نباشند،

مثال دیگر: این دو آیه پی در پی قرآن را ببیند:
(فَمَن یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیرًا یرَهُ)«۷» سوره الزلزله
(وَمَن  یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یرَهُ)«۸» سوره الزلزله
حالا اگر کسی حدیث جعل کند که منظوز از (وَمَن) در آیه اول، حضرت علی است، پس  آیه دوم ( آیه ضد) او را رسوا میکند و ادعایش را باطل مینماید.
همین مثال  دو آیه خیر البریه و شر البریه است. ببینید:
﴿إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَالْمُشْرِکِینَ فِی نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ أُولَـٰئِکَ هُمْ شَرُّ الْبَرِیَّهِ ﴾ (البینه: ۶).
(إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِکَ هُمْ خَیرُ الْبَرِیهِ) «۷»
ای ملای بیچاره!
گمان کردی که کلام الله مثل کلام بشر است که بتوانی عقیده باطل خود را در آن داخل کنی؟!

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …